piątek, 20 marca 2015

Owsiany Placko- Piernik- od teraz polubisz płatki owsiane !

Owsiany Placko-Piernik

"Płatki owsiane? Nie, tylko nie to..." - mówiłem sobie zawsze w myślach kiedy nadchodziło śniadanie...
W Polsce utartym schematem na śniadanie jest tradycyjna kanapka z dużą ilością masła, szynki i sera żółtego, owszem jest to dobre i jak tylko o tym się pomyśli, to ślinka sama napływa do ust, ale czy zdrowe?
Od pewnego momentu zacząłem zastanawiać się, jak mogę to zmienić, czym zamienić, żeby makroskładniki, które tak skrupulatnie obliczam się zgadzały. Oczywiście pierwsza myśl - płatki owsiane, ale muszę przyznać, ze w początkowej fazie gotowane bez cukru
i żadnego pomysłu, nie smakowały dobrze. W końcu oświecenie ! Chcę zjeść placek !
I tak o to po kupieniu patelni do naleśników w biedronce metodą prób i błędów doszedłem do tego przepisu. Mam nadzieję, że się spodoba, zaczynajmy !
Oto nasz owsiany Placko-Piernik (porcja przeznaczona dla mnie)
Czas wykonania: ok. 10-15 minut
Jego skład to :

-80 g białka z jajek (może być również 110 g, będzie łatwiejsza konsystencja do uformowania)
-100 g płatków owsianych 
-50 g jabłka (30 g kroimy i wrzucamy do naszej już wypełnionej miski wcześniejszymi produktami, 20 g na przyozdobienie - potrawa ma przecież wyglądać ładnie)
-1 g sody oczyszczonej
-5 g przyprawy do piernika (Firmy "Wodzisław" - nie zawiera ona cukru)
-5 g krojonej skórki pomarańczy (polecam super firmę "Kotanyi")

Wszystko blendujemy, by uzyskać lepką i jednolitą konsystencję.
Nakładamy na rozgrzaną i wcześniej lekko nasmarowaną przez ręcznik papierowy olejem ryżowym
(polecam patelnie do naleśników, ale na zwykłej również się uda), trzymamy na małym ogniu ok.2-3 min, z każdej strony, oczywiście jest to i tak zależne od grubości Naszego placka i ilości białka
 z jajek, także obserwujemy ! :)
Po czym wykładamy na talerz, ozdabiamy i gotowe !

Jak dla mnie jest to świetna opcja na pierwsze śniadanie - dostarczenie potrzebnych mi węglowodanów no i poczucia smaku piernika !
A teraz pędzę na kolejny trening, pozdrawiam i zapraszam do przetestowania przepisu ! Piszcie jak smakowało.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz